Strategija u borbi protiv šećerne bolesti

Posted By apoteke / May 30, 2017 / / 0 Comments

1 NORMALNA TEŽINA Prvo gojaznost, zatim dijabetes? Iako nije tako jednostavno, ipak je tačno da je rizik oboljenja od šećerne bolesti povećan kod lica sa prekomernom težinom. Zbog toga je optimalno održavanje normalne telesne težine, posebno u slučaju porodičnih predispozicija za razvoj dijabetesa ili kod lica koji boluju od poremećaja metabolizma.

2 AKTIVNOST Rezultati nedavno sprovedenih studija u Holandiji, potvrđuju pozitivan efekat redovnih treninga u regulisanju nivoa šećera u krvi. Čak i ako pritom ne dođe do smanjenja telesne težine, u organizmu će doći do razgrađenja masnog tkiva. Idealni oblici aktivnosti su nordijsko hodanje, vožnja bicikla, plivanje…

3 KVALITETNA ISHRANA Šećer u prekomernim količinama deluje kao otrov na naše ćelije. Zbog toga, Svetska Zdravstvena Organizacija savetuje da najviše deset posto ili još bolje čak i pet posto od dnevnog unosa kalorija budu šećeri. To odgovara količini od 25 grama (ili pet kafenih kašičica), odnosno pet grama (jedna kafena kašičica). Pritom, mora se voditi računa o tome da brojni prehrambeni proizvodi i napici sadrže prikrivene velike količine šećera! Jedna od novih preporuka je i ograničenje unosa ugljenih hidrata – posebno u večernjim časovima. Jabuka, ovsene pahuljice, kinoata…, mogu se jesti u neograničenim količinama. Oni, kao i jezgrasto voće regulišu nivo šećera u krvi. I lica koja svakodnevno piju prirodni jogurt zaštićeni su od dijabetesa.

4 PRESTANAK PUŠENjA Prestanak pušenja uvek je dobro, posebno ako se zna da se na taj način takođe štitimo i od dijabetesa. Nepušači imaju duplo manju šansu da obole od ove bolesti. Ako lica koja već boluju od šećerne bolesti, prestanu da puše, značajno će smanjiti rizik od pojave drugih pratećih bolesti. Dijabetes tip 2, pri ranom otkrivanju može se uspešno kontrolisati.

Komentari

Nema komentara

Ostavite odgovor